ZAWIADOMIENIE

 

Na podstawie art. 38 ust. 2 w związku z art. 38 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (tj. Dz.U. 2013r., poz. 907 z późn. zm.) Zamawiający informuję iż:

 

w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na: „Zakup energii elektrycznej na potrzeby oświetlenia przestrzeni publicznej w Gminie Łobżenica”, opublikowanego
 w Biuletynie Zamówień Publicznych nr 106206
– 2015 z dnia 07.05.2015r., do Zamawiającego, złożono wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (dalej SIWZ), Zamawiający udziela odpowiedzi:

 

Pytanie 1 - Załącznik nr 9 do SIWZ

Prosimy o podanie okresu wypowiedzenia aktualnie obowiązującej umowy kompleksowej.

Odpowiedź 1.

Dla punktu odbioru: oświetlenie ścieżki spacerowo-rowerowej dz. nr 79 posiadamy umowę przyłączeniową. Złożony zostanie wniosek o podpisanie umowy kompleksowej terminowej niezwłocznie po zakończeniu inwestycji na okres pozwalając na dokonanie zmiany sprzedawcy energii elektrycznej zgodnie z obowiązującymi w tym trybie terminami..

 

Pytanie 2 - SIWZ. załącznik nr 9

Zwracamy się z zapytaniem czy Zamawiający przekaże niezbędne dane do wypowiedzenia umów i przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel?

Wyłoniony Wykonawca oprócz danych zawartych w załączniku nr 9 do SIWZ, będzie potrzebował dla punktu poboru z poz. 50 następujących danych:

- okres wypowiedzenia umowy;

- data rozwiązania obowiązującej umowy.

Odpowiedź 2.

Zamawiający przekaże posiadane dane niezbędne do wypowiedzenia umów i przeprowadzenia procedury zmiany sprzedawcy w wersji elektronicznej Excel.

Co do terminu wypowiedzenia - stosowna odpowiedź udzielona została w kontekście pytania nr 1.

Co do daty rozwiązania obecnej umowy kompleksowej - Zamawiający niezwłocznie po podpisaniu umowy kompleksowej złoży wykonawcy wniosek o zgłoszenie ppe do OSD celem weryfikacji w terminie zbieżnym z terminem wygaśnięcia umowy kompleksowej.

 

Pytanie 3 - SIWZ, Rozdział 17 pkt 17.2.3, Załącznik nr 10 do SIWZ, §10 ust. 1 ppkt 1,3

W SIWZ i w §10 ust. 1 ppkt 1,3 umowy Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień umowy w zakresie terminu realizacji. Prosimy o informację czy nie zaszła pomyłka w określeniu czasu trwania umowy tj. 24 miesiące od dnia skutecznego wejścia umowy w życie?

Pomimo ww. zapisu wnioskujemy aby w dokumentacji dokonana została zmiana tak aby bez względu na termin rozpoczęcia sprzedaży, który ma nastąpić po skutecznym rozwiązaniu umów i pozytywnie przeprowadzonej procedurze zmiany sprzedawcy, sprzedaż dla wszystkich punktów zakończyła się z dniem 31.12.2016r. czyli zgodnie z określonym w SIWZ i w umowie końcowym terminem realizacji zamówienia.

Odpowiedź 3.

SIWZ, Rozdział 17, ust. 17.2, p. 3 przybiera treść:

Terminu realizacji umowy – wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy, (w szczególności gdy uzgodnienia w instytucjach opiniujących będą trwały dłużej niż jest to określone w przepisach) wówczas czas trwania rozpocznie się od dnia skutecznego wejścia umowy zakupu energii w życie i trwać będzie do dnia 31.12.2016 roku.

Załącznik nr 10, par. 10, ust. 1, p. 1.3 przybiera treść:

Terminu realizacji umowy – wskutek wystąpienia okoliczności niezależnych od stron umowy, wówczas czas trwania rozpocznie się od dnia skutecznego wejścia umowy zakupu energii w życie i trwać będzie do dnia 31.12.2016 roku.

 

Pytanie 4 - Załącznik nr 10 do SIWZ, §1 ust 3 lit. g), §6 ust. 3 i §6 ust. 5

Wykonawca może dokonywać rozliczeń tylko na podstawie danych w okresach udostępnionych przez OSD. Proponujemy zmianę zapisu na:

,,§1 ust 3 lit. g) okres rozliczeniowy - okres, w którym na podstawie danych pomiarowo­rozliczeniowych udostępnionych przez OSD następuje rozliczenie zużytej energii elektrycznej.

§6 ust. 3 Należność Wykonawcy za zużytą energię elektryczną w okresach rozliczeniowych obliczana będzie jako iloczyn ilości sprzedanej energii elektrycznej ustalonej na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych udostępnionych przez OSD i ceny jednostkowej energii elektrycznej określonej w Umowie.

§6 ust. 5 Rozliczanie zobowiązań wynikających z tytułu sprzedaży energii elektrycznej odbywać się będzie na podstawie danych pomiarowo-rozliczeniowych udostępnionych przez OSD. Zamawiający nie dopuszcza dokonywanie rozliczenia zobowiązań na podstawie szacowanego zużycia energii. "

Odpowiedź 4.

ad. wniosku dotyczącego par. 1, ust. 3 lit. g - kwestia jest uregulowana w załączniku nr 10 do SIWZ, par. 6, ust 5 o treści: Rozliczanie zobowiązań wynikających z tytułu zarówno sprzedaży energii elektrycznej jak i z tytułu dystrybucji energii elektrycznej (z OSD) odbywać się będzie według jednego, wspólnego układu pomiarowo – rozliczeniowego na podstawie rzeczywistych odczytów. Zamawiający nie dopuszcza dokonywanie rozliczenia zobowiązań na podstawie szacowanego zużycia energii.

ad. wniosku dotyczącego par. 6, ust. 3 - Zamawiający nie widzi potrzeby takiego precyzowania zapisu, bowiem odczyty może dokonywać tylko właściciel układu pomiarowo - rozliczeniowego(dla grup taryfowych z obecnego postępowania jest nim OSD) i udostępnia dane uprawnionemu sprzedawcy energii elektrycznej. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca miał podpisaną Generalną Umowę Dystrybucyjną, bowiem to w niej Wykonawca ma unormowane sposoby przekazywania danych uzyskanych przez OSD o stanie licznika i ilości zużytej energii w okresie zgodnym z Taryfą OSD.

 

Pytanie 5 - Załącznik nr 10 do SIWZ, §7 ust 3

Wykonawca nie ma wiedzy, kiedy faktury zostaną dostarczone do Zamawiającego, a w sytuacji gdy faktury zostaną dostarczone z opóźnieniem, w celu dokonania prolongaty terminu płatności niezbędna jest informacja od Zamawiającego o dacie ich wpływu.

Prosimy o dodanie zapisu:

"Fakt otrzymania faktury w terminie uniemożliwiającym spełnienie świadczenia ciąży na Zamawiającym. "

Odpowiedź 5.

Zamawiający prowadzi rejestr poczty przychodzącej. W przypadku wątpliwości, Wykonawca ma prawo sprawdzić, kiedy faktura dotarła do Zamawiającego.

Załącznik nr 10 do SIWZ, par. 7 ust. 3 pozostanie niezmieniony.

 

 

 

Pytanie 6 - Pełnomocnictwo

Z uwagi na konieczność przeprowadzenia procesu zmiany sprzedawcy, który jest niezbędny aby móc rozpocząć sprzedaż energii elektrycznej, prosimy o informację, czy Zamawiający udzieli Wykonawcy pełnomocnictwa do zgłoszenia umowy sprzedaży energii elektrycznej do OSD, na wzorze przedstawionym przez Wykonawcę, zawierającym zapisy uwzględniające aktualne zapisy IRiESD OSD oraz czy Zamawiający udzieli wszystkich niezbędnych informacji i dokumentów z tym związanych?

Odpowiedź 6.

Pełnomocnictwo zawiera wszelkie dane dotyczące stawianych Wykonawcy wymagań i jest zgodne z Instrukcją Ruchu i Eksploatacji Sieci Dystrybucyjnej ENEA Operator SA. Zamawiający dołączy do umowy kopie dokumentów (NIP, REGON, pełnomocnictwo do zaciągania zobowiązań).

 

 

BURMISTRZ

(-)

Piotr Łosoś