Łobżenica: Remonty ulic : Menniczej, Złotej, Srebrnej, Browarnej, Targowej, 600-lecia, Wojska Polskiego, Batorego, Łąkowej, Sienkiewicza, Głowackiego, Szczuki w miejscowości Łobżenica
Numer ogłoszenia: 185728 - 2012; data zamieszczenia: 04.06.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Łobżenica , ul. Sikorskiego 7, 89-310 Łobżenica, woj. wielkopolskie, tel. 67 286 81 00, 286 81 10, faks 67 286 81 39.

·         Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.lobzenica.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Remonty ulic : Menniczej, Złotej, Srebrnej, Browarnej, Targowej, 600-lecia, Wojska Polskiego, Batorego, Łąkowej, Sienkiewicza, Głowackiego, Szczuki w miejscowości Łobżenica.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Przebudowa ulicy Łąkowej - ciąg pieszy w m. Łobżenicy. Przebudowa ciągu pieszego na ulicy Łąkowej na odcinku 118,0 m. Ulica ta stanowi ciąg pieszy o zmiennej szerokości od 2,5 - 5,7 m. Przebudowa obejmuje wykonanie ciągu pieszego z kostki betonowej gr 6cm na całej szerokości pasa drogowego. Powierzchnia ciągu pieszego obejmuje 318,30 m2. 2.Przebudowa ulicy Menniczej, Złotej, Srebrnej i Browarnej w m. Łobżenica. Przebudowa czterech ulic stanowiących obszar osiedla. Ulica Mennicza jest odcinkiem prostym bez przejazdu o długości 238,00 m, na której projektuje się wykonanie nakładki z betonu asfaltowego szerokości 6,0 m. W zakres robót wchodzi również frezowanie 2 cm istniejącej nawierzchni oraz wykonanie zjazdów indywidualnych z kostki betonowej gr. 8 cm. Ulice Złota, Srebrna i Browarna stanowią zamknięte odgałęzienia od ulicy Menniczej, o długościach każda po 153 m. Projektuje się nawierzchnię z kostki betonowej gr. 8 cm na szerokości 5 m. Całkowita powierzchnia ulicy Menniczej wynosi 1668,90 m2, w tym 1490,30 m2 jezdni, 89,10 m2 chodniki oraz 89,50 m2 zjazdów. Powierzchnie pozostałych ulic wynoszą: Złota - 1001,46 m2, Srebrna - 966,96 m2 oraz Browarna - 984,68 m2. 3.Remont ciągu pieszego, budowa chodnika wzdłuż ul. Targowej w m. Łobżenica. Remont ciągu pieszego oraz budowa chodnika wzdłuż ul. Targowej na odcinku 278,00 m. Zakres obejmuje: wykonanie chodnika przy wschodniej krawędzi jezdni o zmiennej szerokości od 1,0 do 1,50 m, nawierzchnia z kostki betonowej gr. 6cm; wykonanie zjazdów indywidualnych o szerokości od 3,0 do 3,50 m z kostki betonowej gr. 8 cm; wykonanie ścianki oporowej z elementów prefabrykowanych (typ L-80) długości 25,0 m; wykonanie wylewki betonowej na przepuście; ustawienie balustrady na długości ścianki oporowej.Całkowita powierzchnia remontu i budowy wynosi 426,10 m2, w tym 35 m2 chodnika do remontu, 337,15 m2 nowy chodnik, 35,8 m2 zjazdy indywidualne oraz 18,15 m2 betonowej wylewki na przepuście. 4.Przebudowa ul. 600-lecia, ul. Wojska Polskiego i ul. Batorego w m. Łobżenica. Przebudowa trzech ulic: 600-lecia, Wojska Polskiego i Batorego o długościach odpowiednio 326,30 m, 329,00 m, 202,00 m. Projektuje się przebudowę powyższych ulic w obrysie istniejącym o nawierzchni bitumicznej w krawężniku. Zakres robót obejmuje : wykonanie nakładki z betonu asfaltowego; wykonanie poszerzenia istniejącej nawierzchni ul. Batorego oraz Wojska Polskiego; wykonanie chodników z kostki betonowej gr. 6cm o zmiennej szerokości od 1,05 - 2,55 m; wykonanie zjazdów indywidualnych z kostki betonowej gr. 8 cm, o szerokości 2,50 - 4,00 m; Całkowita powierzchnia przebudowy wynosi 7859,00 m2, w tym: 4938,80 m2 - ulic do przebudowy, 591,80 m2 - zjazdów, 2089,80 m2 - chodników, 97,00 m2 - poszerzenia jezdni oraz 141,60 m2 - utwardzenia. 5.Przebudowa ul. Sienkiewicza w m. Łobżenica na odcinku od ul. Ogrodowej do ul. 1-go Maja. Przebudowa ulicy Sienkiewicza na odcinku 108,70 m. Zakres robót obejmuje: częściowe frezowanie celem uzyskania profilu poprzecznego; wykonanie nakładki z betonu asfaltowego; wymiana krawężników; wykonanie chodników z kostki betonowej gr. 6cm; wykonanie zjazdów indywidualnych z kostki betonowej gr. 8cm. Całkowita powierzchnia przebudowy wynosi 819,00 m2, w tym: 603,10 m2 - ulica, 6,00 m2 - zjazd, 187,60 m2 - chodników, 22,30 m2 - utwardzenia. 6. Przebudowa ul. Szczuki i ul. Głowackiego w m. Łobżenica. Przebudowa dwóch ulic Szczuki i Głowackiego na odcinkach odpowiednio 142,50 m i 82,80 m. Zakres robót obejmuje: wykonanie częściowego frezowania; wykonanie poszerzenia ulic; wykonanie nawierzchni z betonu asfaltowego; wykonanie zjazdów z kostki betonowej gr. 8cm; ustawienie krawężników; Wykonanie nawierzchni chodnika z kostki betonowej gr. 6cm. Całkowita powierzchnia przebudowy obu ulic wynosi 1410,80 m2, w tym: 867,10 m2 - ulic, 261,20 m2 - poszerzenia ulic, 60,60 m2 - zjazdów, 171,90 m2 - chodnika, 50,00 m2 - zieleni. W dokumentacji projektowej mogą występować nazwy własne, znaki towarowe lub być podane niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary. Nie są one wiążące i można dostarczyć elementy równoważne, których charakterystyka nie jest gorsza niż parametry urządzeń czy materiałów podanych w opracowaniach projektowych. Wszelkie koszty wynikające z różnic pomiędzy urządzeniami zaprojektowanymi, a zaoferowanymi ponosi Wykonawca. Podstawa prawna: art. 29 ust. 3 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zakres robót obejmuje między innymi: ROBOTY ROZBIÓRKOWE - rozbiórka elementów betonowych chodników i jezdni wraz z wywozem gruzu, - rozbiórka elementów z betonu asfaltowego jezdni wraz z wywozem frezu, - rozbiórka ogrodzenia z siatki. ROBOTY NAWIERZCHNIOWE - nawierzchnia jezdni z mieszanek mineralno-bitumicznych, - nawierzchnia wjazdów i chodników z kostki betonowej - nawierzchnia zatok parkingowych z kostki betonowej, - nawierzchnia chodników z betonu, - trawniki. ROBOTY TOWARZYSZĄCE - regulacja pionowa studzienek dla urządzeń podziemnych /włazy kanałowe i wpusty/, - oznakowanie pionowe Szczegółowy zakres zadania określa dokumentacja projektowa, przedmiar robót oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiące załącznik do niniejszej SIWZ.

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.10.00.00-8, 45.23.30.00-9.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.11.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 41.000,00 PLN, słownie: czterdzieści jeden tysięcy złotych . Gwarancja ubezpieczeniowa lub gwarancja bankowa oraz poręczenie wymienione w art. 45 ust. 6 pkt 5 Ustawy złożone jako wadium muszą posiadać okres ważności nie krótszy niż okres związania ofertą, pod rygorem wykluczenia Wykonawcy z postępowania. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku z następujących form: 1. Pieniądz - wpłata na konto: Banku Spółdzielczym w Łobżenicy, nr konta 65 8938 0006 0000 1397 2000 0017- z dopiskiem wadium - Remonty ulic w Łobżenicy, 2.Poręczenia bankowe lub poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,3.Gwarancje bankowe, 4.Gwarancje ubezpieczeniowe,5.Poręczenie, o którym mowa w art. 45 ust. 6 pkt. 5 Ustawy. Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć oddzielnie w siedzibie Zamawiającego - najpóźniej do upływu terminu składania ofert nie dotyczy formy z pkt 1 - wpłata na konto. Dowód wniesienia wadium w postaci kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty. Oferta niezabezpieczona wadium w jednej z form przewidzianych w Ustawie zostanie odrzucona bez rozpatrywania a Wykonawca będzie wykluczony z postępowania

III.2) ZALICZKI

·         Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

·         III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    warunek ten Zamawiajacy uzna, jeżeli Wykonawca złoży stosowne oświadczenie o jego spełnieniu (zgodnie z załącznikiem nr 2 SIWZ)

·         III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    w celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia wykazu robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone - Zamawiający wymaga od Wykonawcy, aby wykazał się realizacją przynajmniej jednego zadania o podobnym charakterze, obejmującego swym zakresem roboty drogowe polegające na wykonaniu nawierzchni bitumicznej o pow. min. 2.000 m2 oraz nawierzchni z kostki betonowej o powierzchni 3000 m2.

·         III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    w celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych Wykonawcy robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami; w szczególności Wykonawca musi dysponować koparką, samochodem ciężarowym, urządzeniem do zagęszczania gruntu, rozkładarką mas bitumicznych, walcem drogowym

·         III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    w celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami oraz oświadczeniem, że osoby te posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień; w szczególności dysponują osobą z uprawnieniami do kierowania pracami w zakresie branży drogowej

·         III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

o    w celu potwierdzenia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wykazać się opłaconą polisą, a w przypadku jej braku innym dokumentem potwierdzającym, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 150.000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych)

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

·         III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

·         wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia, wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone

·         wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami

·         wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

·         oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

·         opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia

·         III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·         oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia

·         aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy

·         aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.

·         III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·         nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

·         III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia

 

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiajacy dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczność wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową w sytuacji, gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy. Powyższe zmiany nie spowodują zmiany ceny wykonania przedmiotu umowy.Przewiduje się także możliwość rezygnacji z wykonania pewnych robót przewidzianych w dokumentacji projektowej w sytuacji, gdy ich wykonanie będzie zbędne do prawidłowego, zgodne z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy. W przypadku wstąpienia takich okoliczności wynagrodzenie zostanie pomniejszone o wartość wyliczoną w sposób okreslony w par. 8 ust. 5 umowy. Wynagrodzenie za wykonanie przedmiotu umowy zostanie zmienione w przypadku urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych, w tym zmieniony podatek VAT. Termin wykonania przedmiotu umowy może ulec przesunięciu na wniosek Wykonawcy w przypadku wystąpienia warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót zgodnie ze sztuką budowlaną, w przypadku wystapienia konieczności robót dodatkowych w rozumieniu przepisów Prawa zamówień publicznych, z innych obiektywnych przyczyn niezależnych od Wykonawcy

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.lobzenica.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski Gminy w Łobżenicy, ul. Sikorskiego 7, 89-310 Łobżenica - pokój nr 5.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.06.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Miejski Gminy w Łobżenicy ul. Sikorskiego 7, 89-310 Łobżenica - pokój nr 1.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie