
Składanie deklaracji na podatek od nieruchomości
1. Komórka organizacyjna prowadząca sprawę:
Pani Katarzyna Sobiak, Kinga Klemens stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat pokój nr 104 (I piętro) tel. 67 286 81 14, 67 286 81 13 godziny pracy: poniedziałek 7:30-16:00 wtorek-czwartek 7:30-15:30 piątek 7:30-15:00 2. Wymagane dokumenty: a) wypełniony druk deklaracji na podatek od nieruchomości DN-1 lub wypełniony druk informacji IN-1 b) wypełnione załączniki ( ZDN-1 , ZDN-2, ZIN-1, ZIN-2, ZIN-3) c) umowa dzierżawy d) dokument nabycie nieruchomości (Akt Notarialny, postanowienie Sądu) e) zaświadczenie o zakończeniu działalności gospodarczej f) zaświadczenie o zakończeniu budowy g) pozwolenie na rozbiórkę budynków h) zaświadczenie o wpisie budynków do rejestru zabytków 3. Opłaty: brak opłaty skarbowej. 4. Termin i sposób załatwienia sprawy: a) osoby prawne – są zobowiązane składać, w terminie do dnia 15 stycznia, organowi podatkowemu właściwemu ze względu na miejsce położenia gruntów deklaracje na podatek od nieruchomości na dany rok podatkowy, sporządzone na formularzu według ustalonego wzoru, a jeżeli obowiązek podatkowy powstał po tym dniu - w terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie tego obowiązku, - odpowiednio skorygować deklaracje, w razie zaistnienia zmian, o których mowa w ust. 4, w terminie 14 dni od dnia zaistnienia zmian, b) osoby fizyczne – są zobowiązane złożyć informacje o nieruchomościach terminie 14 dni od dnia zaistnienia okoliczności uzasadniających powstanie albo wygaśnięcie obowiązku podatkowego w zakresie podatku od nieruchomości lub o zaistnieniu innych zmian (np. zajęcie budynków na działalność gospodarczą). c) osoby fizyczne i prawne są zobowiązane wpłacać w ratach proporcjonalnych do czasu trwania obowiązku podatkowego obliczony w deklaracji podatek od nieruchomości na rachunek urzędu gminy w terminach do dnia: - osoby fizyczne: 15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada. - osoby prawne : 15 – go dnia każdego miesiąca. Podatek jest płatny bez wezwania - na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego Gminy Łobżenica nr rachunku: 22 8938 0006 0000 1397 2000 0015 5. Informacje dodatkowe: Obowiązek podatkowy powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym zaistniały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku. Obowiązek podatkowy wygasa ostatniego dnia miesiąca, w którym przestały istnieć okoliczności uzasadniające ten obowiązek. Jeżeli obowiązek podatkowy powstał lub wygasł w ciągu roku, podatek od nieruchomości za ten rok ustala się proporcjonalnie do liczby miesięcy, w których istniał ten obowiązek. Jeżeli w ciągu roku podatkowego grunty lub budynki zostały zajęte na prowadzenie działalności gospodarczej lub po zaprzestaniu prowadzenia tej działalności albo z innych powodów powierzchnia uległa zmniejszeniu lub zwiększeniu, kwota należnego podatku rolnego ulega obniżeniu lub podwyższeniu, poczynając od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła ta zmiana. 6. Podstawa prawna: - ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1170 z późn. zm.), - ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.).
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Załączniki
Metadane
Źródło informacji: | Referat Finansowo-Księgowy |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Łukasz Sobieszczyk |
Data wprowadzenia: | 2021-01-13 08:13:43 |
Opublikował: | Łukasz Sobieszczyk |
Data publikacji: | 2021-01-13 08:51:09 |
Ostatnia zmiana: | 2024-11-19 12:46:07 |
Ilość wyświetleń: | 3018 |