o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U. z 2008 r.,Nr 199,poz.1227) w związku z § 2 ust.1 pkt.39 a rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określenia przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko ( Dz. U. z 2004 r., Nr 257, poz. 2573 z późniejszymi zmianami ) po rozpatrzeniu wniosku „ ZULIT” PPHU Roman Jopek zam. Witrogoszcz Osada
o k r e ś l a m
środowiskowe uwarunkowania zgody na realizację przedsięwzięcia
na następujących warunkach :
I. Nazwa, rodzaj i miejsce przedsięwzięcia :
Przedsięwzięcie pn. „ Punkt zbierania oraz stacja demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz zmiana sposobu użytkowania obiektu ( obora )” na działkach o numerze geodezyjnym 353/15, 353/16 i 353/17 w miejscowości Witrogoszcz Osada gmina Łobżenica.
II. Określam następujące warunki realizacji ww przedsięwzięcia :
1.Na etapie realizacji inwestycji zapewnić ochronę środowiska gruntowo - wodnego poprzez właściwe magazynowanie substancji podatnych na migrację na utwardzonym podłożu, w wyznaczonym do tego celu miejscu w sposób zabezpieczający przed działaniem czynników atmosferycznych. Miejsce magazynowania wyposażyć w środki niezbędne do ewentualnego zbierania wycieków tych substancji.
2.Roboty budowlane, związane z realizacją przedmiotowego przedsięwzięcia prowadzić przy użyciu spra-wnego sprzętu technicznego ( w szczególności układu paliwowo-olejowego.
3.Należy zapewnić trwałe utwardzenie oraz szczelność powierzchni w sektorach : przyjmowania pojazdów, magazynowania przyjętych pojazdów, usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych, w tym płynów.
4.Ścieki przemysłowe pochodzące z sektorów : przyjmowania pojazdów, magazynowania przyjętych pojazdów, usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych, w tym płynów, należy odpro-wadzić poprzez separator substancji ropopochodnych do szczelnego zbiornika bezodpływowego,
z którego będą one regularnie wywożone przez koncesjonowanego przewoźnika, do oczyszczalni ścieków.
5.Niezanieczyszczone masy ziemne, powstające w trakcie realizacji inwestycji wykorzystać w miarę możliwości do zagospodarowania.
6.Zainstalować separator substancji ropopochodnych o przepustowości dostosowanej do wielkości powierzchni objętej systemem odprowadzania ścieków przemysłowych.
7.Przeprowadzić okresowo konserwację separatora substancji ropopochodnych przez koncesjonowaną formę.
8.Sektory stacji demontażu pojazdów wyposażyć w sorbenty do zbierania i neutralizacji ewentualnych wycieków paliw i płynów eksploatacyjnych z demontowanych pojazdów.
9.Przyjęte pojazdy oraz wymontowane przedmioty wyposażenia i części nadające się do ponownego użycia magazynować w sposób zabezpieczający przed wyciekami paliw i płynów eksploatacyjnych.
10.Należy zapewnić trwałą szczelność zbiornika bezodpływowego, do którego odprowadzone będą podczyszczone w separatorze substancji ropopochodnych ścieki przemysłowe pochodzące z budynku stacji demontażu pojazdów.
11.Należy utrzymać w należytym stanie technicznym wszystkie powierzchnie utwardzone zlokalizowane
na terenie do którego Inwestor ma tytuł prawny.
12.Gospodarowanie odpadami należy prowadzić w sposób wykluczający możliwość ich negatywnego oddziaływania na środowisko m. in. poprzez właściwe ich magazynowanie oraz przekazywanie w pierwszej kolejności do odzysku.
13.Prace związane z użyciem urządzeń mechanicznych emitujących hałas (np. przecinarki) prowadzić w zamkniętym pomieszczeniu stacji demontażu.
14.Ograniczyć czas pracy prasy do prasowania karoserii do jednego cyklu zgniatania w ciągu 8 kolejnych godzin pory dnia.
III. Nie stwierdzam konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko oraz postępowania w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko w ramach postępowania
w sprawie wydania decyzji, o których mowa w art.71 ust. 1 pkt. 1 ustawy z dnia 3 października 2008 roku
o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227 ze zm.)
U z a s a d n i e n i e
„ Z U L I T ” PPHU Roman Jopek zam. Witrogoszcz Osada 17 A, 89 - 310 Łobżenica złożył wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia pn. „ Punkt zbierania, stacja demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz zmiana sposobu użytkowania
obiektu ( obora )” na działkach o numerze geodezyjnym 353/15, 353/16 i 353/17 w miejscowości Witro-
goszcz Osada gmina Łobżenica.
Zgodnie z § 2 ust.1 pkt. 39a,rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 listopada 2004 r. w sprawie określe-nia przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko oraz szczegółowych uwarunkowań związanych z kwalifikowaniem przedsięwzięcia do sporządzenia raportu o oddziaływaniu na środowisko
( Dz. U. z 2004 r., Nr 257, poz. 2573 z późniejszymi zmianami ) planowana inwestycja zaliczana jest do grupy przedsięwzięć, dla których sporządzenie raportu na środowisko jest wymagane.
Na podstawie art.77 ust.1 pkt.1 i art. 78 ust. 1 pkt. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostę-pnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227) Burmistrz Łobżenicy zwrócił się do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu oraz do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pile z prośbą o opinię dotycząca uzgodnienia warunków realizacji przedsię-
wzięcia. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska postanowieniem nr RDOŚ- 0- 00.II-66190-212/09/wm z dnia 23.03.2010 roku określił warunki realizacji ww przedsięwzięcia. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Pile stwierdził brak zastrzeżeń do realizacji inwestycji.
Zgodnie z przedstawioną dokumentacją planowane przedsięwzięcie będzie polegało na wykonaniu punktu zbierania oraz stacji demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji i zmiana sposobu użytko-wania obiektu (obora).
Przedsięwzięcie zlokalizowane jest na skraju wsi Witrogoszcz Osada. W bliskim otoczeniu znajdują się pola uprawne oraz zabudowa mieszkaniowa. Inwestycja prowadzona będzie na działce zabudowanej z
istniejącą infrastrukturą budowlaną i techniczną. W ramach prowadzenia przedsięwzięcia wyodrębnione
zostaną sektory : przyjmowania pojazdów, magazynowania przyjętych do demontażu pojazdów, usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych, w tym płynów i czynnika chłodzącego, demontażu z pojazdów przedmiotów wyposażenia i części nadających się do ponownego użycia oraz elementów, w tym odpadów nadających się do odzysku lub recyklingu albo unieszkodliwiania, magazynowania wymontowa-nych z pojazdów przedmiotów wyposażenia i części nadających się do ponownego użycia, magazyno-wania odpadów pochodzących z demontażu pojazdów.
Sektor przyjmowania pojazdów będzie zlokalizowany wewnątrz budynku na utwardzonej, szczelnej powie-rzchni oraz wyposażony w wagę samochodowa o nośności do 5 Mg i system odprowadzania ścieków przemysłowych kierowanych do separatora substancji ropopochodnych. Sektor ten będzie posiadał pomie-szczenie do przyjmowania i obsługi osób przekazujących pojazdy wycofane z eksploatacji, wyposażone w metalową szafę do przechowywania dokumentów.
Sektor magazynowania pojazdów będzie posiadał powierzchnię 200 m2. Wyodrębnione zostanie pole manewrowe do sprawnego składowania pojazdów, które magazynowane będą w sposób zabezpieczający je przed wyciekami paliwa i płynów eksploatacyjnych. Inwestor planuje magazynować w tym sektorze pojazdy w ilości maksymalnie do 15 szt. Sektor usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpie-
cznych, w tym płynów będzie zlokalizowany w wydzielonym pomieszczeniu wewnątrz budynku, posiadają-cym utwardzone, szczelne podłoże, wyposażone w system odprowadzania ścieków przemysłowych do separatora substancji ropopochodnych. Sektor ten wyposażony będzie w urządzenie do usuwania paliw i płynów eksploatacyjnych z pojazdów, pojemniki na usunięte lub wymontowane z pojazdów odpady oraz sorbenty do neutralizacji ewentualnych wycieków paliw i płynów eksploatacyjnych. Wymontowane z pojazdów zbiorniki z gazem skroplonym przetransportowane zostaną do magazynu odpadów niebezpie-cznych. Sektor demontażu z pojazdów przedmiotów wyposażenia i części nadających się do ponownego użycia oraz elementów, w tym odpadów nadających się do odzysku lub recyklingu albo unieszkodliwiania będzie znajdował się wewnątrz budynku. Sektor magazynowania podzielonych zostanie na dwa sektory : magazynowania wymontowanych z pojazdów przedmiotów wyposażenia i części nadających się do ponownego użycia oraz magazynowania odpadów pochodzących z demontażu pojazdów. Sektory te zlokalizowane będą na szczelnej, utwardzonej i zadaszonej powierzchni wewnątrz budynku. Odpady składowane będą w odpowiednich beczkach, kontenerach, koszach.
W raporcie o oddziaływaniu planowanego przedsięwzięcia na środowisko zawarto dane i obliczenia
wielkośc i emisji dla kotła opalanego biomasą o mocy 100 kW. Przeprowadzona analiza wraz z oblicze-niami rozprzestrzeniania w powietrzu substancji (tj. dwutlenku azotu, dwutlenku siarki, pyłu zawieszonego PM10, tlenku węgla) wykazała, że wielkości emisji z ww źródła nie powodują przekroczenia dopuszcza-lnych poziomów substancji w powietrzu oraz dopuszczalnych częstości przekroczeń określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 26 stycznia 2010 r, w sprawie wartości odniesienia dla nie-których substancji w powietrzu (Dz. U. z 2010 r. Nr 16, poz. 87).
Na etapie eksploatacji planowanego przedsięwzięcia źródłem substancji do powietrza będą także procesy spalania paliw w silnikach pojazdów poruszających się po terenie zakładu oraz procesy związane z demontażem pojazdów prowadzone przy użyciu elektronarzędzi oraz innych urządzeń. Jednakże z uwagi na niewielką liczbę poruszających się pojazdów – maksymalnie 8 pojazdów ciężarowych oraz 10 pojazdów osobowych na dobę oraz niezorganizowany charakter tych emisji, należy uznać ich zasięg za pomijalnie mały. Zgodnie z § 9 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o substancjach zubożających warstwę ozonową (Dz. U. z 2004 r., Nr 121, poz. 1263) usuwanie substancji zubożających warstwę ozonową z pojazdów może prowadzić wyłącznie osoba posiadająca świadectwo kwalifikacji lub podmiot zatrudniający taką osobę.
Na etapie realizacji inwestycji ochrona środowiska gruntowo-wodnego zapewniona zostanie poprzez takie działanie jak : magazynowanie substancji podatnych na migrację na utwardzonym podłożu, w wyznaczo-nym do tego celu miejscu w sposób zabezpieczający przed działaniem czynników atmosferycznych; wykorzystanie sprzętu budowlanego sprawnego technicznie; natychmiastowe zebranie niebezpiecznych substancji w przypadku ich niekontrolowanego wycieku. Powstały na etapie realizacji inwestycji ewentualny urobek ziemny zostanie zagospodarowany w obrębie terenów zielonych na terenie stacji demontażu. Wody opadowe i roztopowe z powierzchni utwardzonych, dachów oraz dróg i placów betonowych ujęte w system kanalizacyjny,zatem Inwestor nie ma obowiązku ich podczyszczania przed odprowadzeniem do odbiornika, jakim jest ziemia. Mając na uwadze fakt, iż wszystkie sektory stacji demontażu pojazdów zlokalizowane będą w budynku o powierzchni utwardzonej, należy stwierdzić, iż ten sposób zagospodarowania wód opadowych i roztopowych jest wystarczający, tym bardziej, iż wody opadowe pozostaną w obrębie tej samej zlewni i obszaru zasilania wód podziemnych.
Mając na uwadze specyficzny charakter stacji demontażu pojazdów, który wiąże się z szeregiem czynności z udziałem substancji niebezpiecznych takich jak paliwa oraz płyny eksploatacyjne, pochodzących z pojazdów demontowanych nałożono warunki, których przestrzeganie zapewni ochronę środowiska gruntowo-wodnego. W sektorach przyjmowania pojazdów, magazynowania przyjętych pojazdów, usuwania z pojazdów elementów i substancji niebezpiecznych, w tym płynów należy zapewnić trwałe utwardzenie oraz szczelność powierzchni, a ścieki przemysłowe pochodzące z tych sektorów, należy odprowadzać poprzez seperator substancji ropopochodnych do szczelnego zbiornika bezodpływowego, z którego będą regularnie wywożone przez koncesjonowanego przewoźnika, do oczyszczalni ścieków. Jego rolę pełnić będzie istniejący osadnik, który zostanie odpowiednio do tego celu wyremontowany. Z tego względu założono obowiązek zapewnienia trwałej jego szczelności. Wyposażony on zostanie w właz umożliwiający wejście oraz dodatkowy wpust do wypompowania ścieków. Wejście oraz wpust zabezpieczone zostaną przed opadami atmosferycznymi. Aby separator substancji ropopochodnej spełniał swoje zadanie prawidłowo, nałożono warunek o konieczności jego okresowej konserwacji, wykonywanej poprzez koncesjonowaną firmę, wyposażoną w odpowiedni do tego sprzęt. W celu uniknięcia wycieków paliw i płynów eksploatacyjnych nałożono warunek, aby w sektorach :magazynowania przyjętych pojazdów oraz magazynowania wymontowanych z pojazdów przedmiotów wyposażenia i części nadających się do ponownego użycia, pojazdy te oraz ww części magazynować we właściwy sposób. Nie dopuszcza się możliwości magazynowania pojazdów na boku lub dachu, natomiast części o dużych gabarytach magazynowane powinny być na paletach oraz regałach. W przypadku ewentualnych niekontrolowanych wycieków paliw i płynów eksploatacyjnych z demontowanych pojazdów, które mogły by utrudniać pracę oraz stanowić zagrożenie dla środowiska gruntowo-wodnego, wszystkie sektory stacji demontażu pojazdów należy wyposażyć w sorbenty do ich zbierania i neutralizacji. W związku z tym, iż teren utwardzony nie będzie skanalizowany, a wody opadowe i roztopowe odprowadzane będą bezpośrednio do gruntu, nałożono na inwestora obowiązek utrzymywania w należytym stanie technicznym wszystkich terenów utwardzonych zlokalizowanych na terenie inwestycji, po których poruszać się będą pojazdy osobowe pracowników stacji oraz sprzęt rozładowczy. Planowana inwestycja nie jest zlokalizowana w obszarze występowania Głównych Zbiorników Wód Podziemnych. Najbliżej zlokalizowanym ciekiem jest rzeka Łobżonka, położona na zachód od terenu inwestycji w odległości ok. 2 km. Przedsięwzięcie będzie realizowane poza gruntami użytkowanymi rolniczo, jego realizacja nie będzie wymagała wyłączenia z produkcji rolniczej lub leśnej gleby o wysokiej klasie bonitacyjnej. Woda do celów bytowych pobierana będzie z sieci wodociągowej, Ścieki socjalno – bytowe odprowadzane będą do miejskiej kanalizacji sanitarnej. Główny poziom użytkowy występuje na tym terenie w utworach miocenu na głębokości 80-120 m. Przy zakładanych parametrach eksploatacyjnych przedsięwzięcia (maksymalnie 10 pojazdów osobowych i 8 pojazdów ciężarowych w ciągu 8 godzin pory dziennej) nie będzie dochodzić do przekroczeń dopuszczalnego poziomu hałasu w środowisku. Najbliższe tereny wymagające ochrony akustycznej znajdują się w odległości 100 m, na północny-zachód od miejsca realizacji inwestycji. Zostały one zakwalifikowane do terenów zabudowy mieszkaniowo-usługowej, dla których dopuszczalny poziom hałasu w porze dziennej (działalność nie będzie prowadzona w porze nocnej) wynosi 55 dB, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 roku w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku ( Dz. U. Nr 120, poz. 826).
W obliczeniach założono, iż urządzenia mechaniczne emitujące hałas pracować będą w pomieszczeniach stacji demontażu. Przyjęto przy tym, izolacyjność przegród budowlanych na poziomie 30 dB, co oznacza pomieszczenie zamknięte. Przyjęto używanie urządzeń mechanicznych emitujących hałas w pomieszcze-niu zamkniętym stacji demontażu. Pozostawienie otwartych drzwi i okien, zmniejszy przyjętą w oblicze-niach izolacyjność przegród pomieszczenia, a emitowany dźwięk przez używane w pomieszczeniu urzą-dzenia mechaniczne może spowodować przekroczenie norm hałasu w środowisku. Na zewnątrz stacji demontażu pojazdów używana będzie prasa hydrauliczna do prasowania karoserii, pracująca w trybie „statycznym” nacisk na karoserię odbywać się będzie powoli. Prasa będzie używała przez ok. 20 s w ciągu 8 kolejnych godzin pory dziennej jeden cykl zgniatania. Ograniczenie czasu pracy prasy do jednego cyklu, przy uwzględnieniu emisji hałasu z całego przedsięwzięcia, pozwoli na dotrzymanie akustycznych standardów jakości środowiska. Gospodarowanie odpadami powinno być zgodne z zapisami ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 roku o odpadach (Dz. U. z 2007 r., Nr 39, poz. 251 ze zm) oraz przepisami szczegóło-wymi. Odpowiedni sposób zagospodarowania, selektywnego magazynowania odpadów oraz poddanie odpadów w pierwszej kolejności odzyskowi przyczyni się do minimalizacji ilości odpadów trafiających do unieszkodliwienia między innymi poprzez składowanie. Zgodnie z przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska zagospodarowanie masy ziemne nie powinny powodować przekroczenia standardów gleby i ziemi.
Planowane przedsięwzięcie pod nazwą „Punkt zbierania, stacja demontażu pojazdów wycofanych z eksploatacji oraz zmiana sposobu użytkowania obiektu (obora)” na działkach o numerze geodezyjnym 353/15,353/16 i 353/17 w miejscowości Witrogoszcz Osada gmina Łobżenica jest zgodne z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego gminy Łobżenicy – Uchwała Nr X X V I / 263 / 2001 Rady Miejskiej w Łobżenicy z dnia 27 kwietnia 2001 roku.
Teren planowanej inwestycji leży w odległości ok. 1,5 km od granic proponowanego obszaru mającego znaczenie dla Wspólnoty „Dolina Łobżonki” oraz w odległości ok. 1,5 km od granic chronionego krajobrazu „Dolina Łobżonki i Bory Kujańskie”. Biorąc pod uwagę lokalizację inwestycji poza obszarami objętymi formami ochrony, w granicach zwartej zabudowy, na terenie przekształconym antropogenicznie oraz uwzględniając jej charakter nie wnosi się żadnych warunków z zakresu ochrony przyrody dotyczących realizacji i eksploatacji przedsięwzięcia. W związku z lokalizacją planowanej inwestycji poza ww. obszar Natura 2000 na terenach zabudowanych nie przewiduje się znaczącego negatywnego oddziaływania planowanego przedsięwzięcia na integralność obszaru, a także na siedliska przyrodnicze oraz gatunki roślin i zwierząt, dla ochrony których wyznaczony został ww obszar chroniony.
Z przedstawionych materiałów wynika, że przyjęte rozwiązania zapewniają minimalizację negatywnego wpływu na środowisko planowanego przedsięwzięcia.
Odstąpiono od nałożenia obowiązku przeprowadzenia ponownej oceny oddziaływania na środowisko w ramach postępowania w sprawie wydania pozwolenia na budowę, gdyż nie zaszły przesłanki, o których mowa w art. 82 ust. 2 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środo-wisko (Dz. U. z 2008 r., Nr 199, poz. 1227).Odstąpiono również od nałożenia obowiązku przeprowadzenia analizy porealizacyjnej.
Realizacja przedsięwzięcia nie spowoduje naruszenia wymagań ochrony środowiska zawartych w przepisach, jeśli spełnione będą warunki określone w raporcie o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko oraz w niniejszej decyzji.
P o u c z e n i e
Decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dołącza się do wniosku o wydanie decyzji o zatwierdzeniu projektu budowlanego i udzieleniu pozwolenia na budowę.
Złożenie wniosku powinno nastąpić w terminie 4 lat od dnia, w którym decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach stała się ostateczna.
Termin, o którym mowa powyżej może ulec wydłużeniu o 2 lata, jeżeli realizacja planowanego przedsięwzięcia przebiega etapowo oraz nie zmieniły się warunki określone w decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia.
Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia nie rodzi praw do terenu inwestycji oraz nie narusza praw własności i uprawnień osób trzecich, a wnioskodawcy, który nie uzyskał praw do terenu, nie przysługuje roszczenie o zwrot nakładów poniesionych w związku z otrzymaną decyzją.
Organ właściwy do wydania decyzji o których mowa art. 72 ust. 1 pkt. 1-13 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko ( Dz. U. z 2008 r. ,Nr 199, Poz. 1227 ) dotyczących przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko, podaje do publicznej wiadomości informacje wydanej decyzji i o możliwościach zapoznania się z jej treścią oraz dokumentacją sprawy.
Od niniejszej decyzji służy stronom odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Pile za moim pośrednictwem w terminie 14-tu dni od dnia ogłoszenia przedmiotowej decyzji na tablicy ogłoszeń i zamieszczenia na stronie internetowej tut. Urzędu pod adresem www.bip.lobzenica.pl
Burmistrz
(-) Eugeniusz Cerlak
Otrzymują :
1.”ZULIT” PPHU Roman Jopek
Witrogoszcz Osada 17 A
89-310 Łobżenica
2.Urząd Miejski Gminy Łobżenica
ul. Sikorskiego 7
89 – 310 Łobżenica
3. Strony postępowania w trybie art. 49 ustawy z dnia 14. 06. 1960 r. Kodeks
postępowania administracyjnego ( j .t. Dz. U. Nr 98, poz. 1071 ze zm.) w związku
z art. 74 ust. 3 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnieniu informacji
o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz
o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U.z 2008 r.,Nr 199,poz.1227 ze zm.)
przez ogłoszenie na stronie internetowej www.bip.lobzenica.pl oraz na tablicy
ogłoszeń Urzędu.
4. a/a
Sporządził :
Wiesław Hektus
tel 67 286 81 10